Witamy w BCT Ba?tycki Terminal Kontenerowy sp. z o.o.

Rejestracja nowego użytkownika
Z Mainsail Online otrzymujesz dokładne informacje, aktualizowane w czasie rzeczywistym.

Zarejestruj się jeszcze dziś!

Bezpieczne logowanie
Nazwa użytkownika
Hasło
Zapomniałeś hasła?


Szanowni Państwo!

W porozumieniu z armatorami Unifeeder, Team Lines i OOCL od dnia 15 grudnia br. BCT wprowadza zasadę wskazywania konkretnych terminali, jako miejsc wyładunku przy awizacjach złożeń w systemie TOS. Tym samym od momentu wprowadzenia zmiany nie będzie już możliwości składania awizacji w sposób ogólny na port bez wskazania terminala.
Przykładowo w miejsce awizacji na Hamburg awizować należy jeden z tamtejszych terminali (CTA, CTB, TCT itp.)
Wprowadzona zmiana pozwoli na usprawnienie obsługi kontenerów w BCT oraz polepszenie jakości danych przetwarzanych przez TOS.



Informujemy, że BCT planuje obsługę pociągów intermodalnych z 12‐nastogodzinnym wyprzedzeniem, zamykając listę ładunkową na 8 godzin przed planowana obsługą. Oznacza to, że wszystkie kontenery skierowane na wagonach do BCT powinny być odpowiednio zaawizowane w systemie MainSail ‐ on line przez spedytorów /operatorów intermodalnych najpóźniej na 8 godzin przed rozpoczęciem obsługi. Ten czas jest niezbędny terminalowi na przygotowanie sprawnej i szybkiej obsługi pociągów i statków oraz na zaplanowanie miejsca składowania kontenerów na placu i przygotowani sekwencji ruchów. Niestety ostatnio, coraz częściej obserwujemy braki awizacji spedytorskich dla kontenerów przybywających na nasz terminal koleją, co w znacznym stopniu dezorganizuje prace na terminalu. Od odpowiednio wczesnej i precyzyjnej informacji, zależą też terminy podstawień wagonów na terminal i plan obsługi pociągów.
W związku z tym, aby nie opóźniać obsługi pociągów, BCT jest zmuszony rozładowywać kontenery późno zaawizowane w osobne pola składowe i po wyjaśnieniach przestawiać w odpowiednie miejsca, co powoduje dodatkowe koszty i opóźnienia operacji. W związku z tym od dnia 1.01.2015 zleceniodawcy relacji "wagon‐plac", którzy nie będą dotrzymywali czasu awizacji na 8 godzin przed wjazdem pociągu na terminal będą obciążani kosztami, które powstają w wyniku dodatkowych manipulacji tych kontenerów na placu (podwójna relacja wagon‐plac).
W grudniu 2014 Planerzy Kolei będą przypominać Państwu o obowiązku przestrzegania limitów czasowych na awizację i mamy nadzieję, że pomoże to w wyeliminowaniu tego zjawiska i poprawieniu jakości obsługi.